Digital Social Media Boost + Målgruppsanpassad displayannonsering

Digital Social Media Boost + Målgruppsanpassad displayannonsering

Digital Social Media Boost + Målgruppsanpassad displayannonsering är paketet där du når ut på de största sociala medierna i Sverige – Facebook, LinkedIn samt Instagram och tillsammans med paketet målgruppsanpassad displayannonsering syns du med din bannerannons på relevanta sajer. Paketet är målgruppsanpassat och annonserna syns endast mot din målgrupp.

När du rekryterar med Experis ingår alltid annonsering på Experis.se, Manpower.se och exponering i rekryteringskonsultens egna nätverk på LinkedIn och Facebook. Annonsering ingår även på arbetsförmedlingen.se.

Läs gärna mer om de olika beståndsdelarna i paketet här nedan för att få veta mer om de olika annonserings alternativen och deras fördelar.

Detta ingår i paketet:

  • Social Media Boost
  • Målgruppsanpassad displayannonsering

Social Media Boost

Annons på:  Facebook, Instagram och LinkedIn. 

SOCIALA MEDIER – FACEBOOK/INSTAGRAM/LINKEDIN

På Facebook och Instagram riktas annonsen mot just din valda målgrupp. Jefferson Wells, Experis eller Manpower står som avsändare, ditt företagsnamn nämns i rubriken och er logotype syns i  annonsen. För att skapa en annons behövs också en bild i storlek 1080×1350 pixlar. Har ni egna bilder som speglar företaget är det bra, annars finns det en bildbank. Av bilden, logotypen och tjänsten byggs det sedan ihop en liten film som blir det material som annonseras.

På både Facebook och Instagram syns din annons i flödet, när kandidaten scrollar igenom sitt nyhetsflöde från startsidan. Annonsen återfinns även på andra placeringar. Detta gäller såväl desktop som mobilt.

Målgruppen på Facebook och Instagram nås genom ett antal olika variabler, såsom ålder, geografi, intressen och visat engagemang för olika sidor på plattformarna.

På LinkedIn annonserar ni med sponsrade poster som det kallas dvs annonser som visas i flödet hos kandidater i er aktuella målgrupp. Det är alltså inga annonser som kandidaten aktivt behöver söka upp, utan de exponeras så fort de scrollar.  På detta sätt når ni de personerna i er målgrupp som kanske inte aktivt söker nytt arbete men som är intresserade av vad som händer i sin bransch och är motiverade att arbeta med sina yrkesmässiga kontaktnät. Målgruppen hittas genom all den data som kandidaten angett i sin profil.

 

Här är bildexempel på hur filmen för tjänsten ser ut:


EXEMPEL

 

Annonseringstid på Facebook och Instagram.
diagram_cirklar
Vi styr din annonsering med parametrarna ålder, geografi, bransch och intressen.
diagram_cirklar_facebook
6,8 milj användare i Sverige (ålder 16-65+).

Bannerannonsering

Ett smart och kostnadseffektivt sätt att nå rätt målgrupp är att använda sig av RTB (Real Time Bidding). Istället för att visa ditt budskap ett antal gånger på en bestämd sida får du möjlighet att välja en specifik målgrupp som du vill nå. Ett system räknar ut vilken banner som ska visas för vilken besökare inom ett visst nätverk av sidor, allting sker i realtid och du betalar bara för visningar som når din målgrupp.

Vid RTB-annonsering väljer vi att annonsera mot din målgrupp utifrån ett flertal olika parametrar, som var de befinner sig och vilka andra sidor de har besökt. Det innebär att du kan nå människor på rätt ort som är intresserade av aktuell bransch. Du når människor som är relevanta för dig och ökar chansen att ditt budskap är relevant för dem, en win-win!
Under hela kampanjens gång optimerar vi så att ni ska få det absolut bästa resultatet av kampanjen. Vårt mål är att få så många personer som möjligt att klicka in på er bannerannons för att hamna på Experis.se och läsa mer om tjänsten. Vi optimerar så att det format som fungerar bäst, syns mest. Vi optimerar också så att vi syns på de sajter där vi får mest klick osv. Detta sker i realtid och det är ingenting som du som kund märker av, förutom på resultatet!

Bra att veta

Vid köp av detta annonspaket ingår en uppföljning på er RTB – bannerannonsering. I uppföljningen kan ni då se hur många visningar bannern har haft samt hur många som har visat intresse av ert jobb i form av antal klick.

  • Uppskattat antal visningar per kampanj: 50 000 -140 000 (beroende på vilken geografisk styrning vi har).
  • Frekvens: 5 gånger. Mottagaren kan se annonsen max 5 gånger.
  • Avser 1 geografiskt område med omnejd.

 


EXEMPEL

För att nå så många potentiella kandidater som möjligt behövs ett antal olika bannerformat, vilket ingår vid köp av målgruppspaket. Detta för att kunna visas på så många olika hemsidor som möjligt. Bannern kommer att visa utannonserad tjänst tillsammans med ditt företags logotyp (Se exempel).

Här nedan ser du exempel på hur en Experis banner kan se ut (klicka för att få en större bild).

mockup_banner

 

 

diagram_10

Annonseringstid RTB Bannerannonsering.

diagram_cirklar-RTB
Med RTB så går det att jobba med retargeting mot personer som tidigare varit inne på Experis hemsida.