Digital Social Media Boost

Digital Social Media Boost

Social media boost är ett paket där ni får ut er annons på inte mindre än tre sociala plattformar – Facebook, Instagram och LinkedIn. Annonseringen sker mot er målgrupp som är aktuell för tjänsten.

Läs gärna mer nedan om vad som ingår på de olika sociala plattformarna.

Detta ingår i paketet:

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

Social Media Boost

Annons på:  Facebook, Instagram och LinkedIn. 

SOCIALA MEDIER – FACEBOOK/INSTAGRAM/LINKEDIN

På Facebook och Instagram riktas annonsen mot just din valda målgrupp. Jefferson Wells, Experis eller Manpower står som avsändare, ditt företagsnamn nämns i rubriken och er logotype syns i  annonsen. För att skapa en annons behövs också en bild i storlek 1080×1350 pixlar. Har ni egna bilder som speglar företaget är det bra, annars finns det en bildbank. Av bilden, logotypen och tjänsten byggs det sedan ihop en liten film som blir det material som annonseras.

På både Facebook och Instagram syns din annons i flödet, när kandidaten scrollar igenom sitt nyhetsflöde från startsidan. Annonsen återfinns även på andra placeringar. Detta gäller såväl desktop som mobilt.

Målgruppen på Facebook och Instagram nås genom ett antal olika variabler, såsom ålder, geografi, intressen och visat engagemang för olika sidor på plattformarna.

På LinkedIn annonserar ni med sponsrade poster som det kallas dvs annonser som visas i flödet hos kandidater i er aktuella målgrupp. Det är alltså inga annonser som kandidaten aktivt behöver söka upp, utan de exponeras så fort de scrollar.  På detta sätt når ni de personerna i er målgrupp som kanske inte aktivt söker nytt arbete men som är intresserade av vad som händer i sin bransch och är motiverade att arbeta med sina yrkesmässiga kontaktnät. Målgruppen hittas genom all den data som kandidaten angett i sin profil.

 

Här är bildexempel på hur filmen för tjänsten ser ut:


EXEMPEL

 

Annonseringstid på Facebook och Instagram.
diagram_cirklar
Vi styr din annonsering med parametrarna ålder, geografi, bransch och intressen.
diagram_cirklar_facebook
6,8 milj användare i Sverige (ålder 16-65+).